Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

onsdag den 15. august 2012

Ildsjæl efter mit hoved

Der er rigtig mange ildsjæle her i verden og har stor beundring for at nogen mennesker kan være så passioneret for en bestemt sag. Jeg ville ønske at jeg kunne finde min helt egen kategori at være ildsjæl for men desværre er jeg er så "flyvsk" person at jeg gerne vil alt muligt. Må bare indse at jeg aldrig bliver en rigtig ildsjæl. Syntes der er noget livsbekræftende i at se og møde disse mennesker og lige nu findes der 2 ildsjæle som jeg gerne vil møde fordi jeg beundre deres passion.

Jamie Oliver er den ene af de to. Lige nu kører der er serie om ham hvor han indtager USA for at lave en madrevolution, for at ændre amerikanernes madvaner i håb om at stoppe den fedme epedimi som er over there. Har beundret ham siden han "bare" var The naked chef. Den måde han taler om de råvarer han bruger giver mig lyst til at lave mad, købe ind, dyrke grøntsager og bage mit eget brød. Beundre ham for at have så meget empati, sympati og ville alle mennesker det bedste. Jeg håber virkelig at han lykkedes med alle hans projekter og at han kan ændre måden hvorpå mennesker tænker på mad.

Bonderøven Frank er den anden ildsjæl som jeg beundrer for hans passion for at gøre tingene mere simple. Han lever på en måde og efter en filosofi som jeg godt kan lide og ville ønske at jeg selv kunne gøre. Ville dog ikke gøre det så omfattende og nær så gennemført som ham. Kan godt lide at han vil udnytte naturen og de ting som findes omkring ham. Hans evne til at bruge hans hænder til at skabe med gør mig misundelig. Jeg tror virkelig ikke at der ikke er den ting han ikke kan. Ville rigtig gerne besøge hans gård en dag og bruge en dag sammen med ham og hans familie, for virkelig at se om han er den gennemførte ildsjæl som jeg tror han er.

Har du nogen du beundre???

2 kommentarer:

  1. Jeg beundre min söster!

    SvarSlet
  2. Jamie Oliver er også en af mine helte. Det er SÅ inspirerende at der er nogle personer, der i den grad har en passion.

    SvarSlet