Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

lørdag den 21. juli 2012

For børn og barnlige sjæle.



Der er ingen tvivl om at jeg er en barnlig sjæl og at jeg har en del sjælevenner i min omgangskreds. For et par uger siden var vi 4 barnlige sjæle som tog tilbage til barndommen for et par timer. Der var cirkus i byen. Jubiiii har ikke været i cirkus i jeg ved ikke hvor mange år. Da jeg var barn var jeg i cirkus hver eneste sommer sammen med min morfar, det var ALTID cirkus Benneweis. Jeg elskede det. At være tryllebundet af dyr, lys, musik, klovner, savsmuld, elefanter og meget meget mere. Det er et fantastisk univers.
Naboen kom over og spurgte om jeg ville med i cirkus, jeg var tilbageholdende men Lasse tog teten og ringede fluks til mine forældre for at høre om de kunne være barnepige på Tobias. Vi kunne ikke have ham med for han er lige lille nok endnu til at være oppe så længe, men glæder mig til at skulle have ham med til næste år. Vupti så var barnepigen hjemme og det var besluttet, vi skulle i cirkus. Glædede mig som et lille barn. Lasse, Leif (nabo) og Tobias hentede billetter til os. Den var en god oplevelse for Tobias for han kunne jo se alle dyrene.


Da vi ankom til cirkus var det en lidt underlig følelse at være 4 voksne uden børn som gik ind i det store telt, men efter at have købt popcorn og fundet vores pladser i logen så havde jeg glemt det og var tilbage i barndommen og det fortryllede univers cirkus skaber. Mørkede sænkede sig og frem kom skønne toner, glitter, smuk kjole og så var det hele i gang. Tryllebundet blev der grint, klappet begejstret (Maja), blev forbløffet, overrasket og smilt en masse. Det er så facinerende hvad man kan få dyr og mennesker til. Har altid været vild med elefanterne og tror aldrig det stopper. Det er ekstremt facinerende at sådanne kæmpe dyr kan være så elegante i manegen.





I pausen overraskede Lasse os men en kæmpe stor lyserød candyfloss. Dem elsker jeg og nød den rigtig meget selvom man blev godt klisteret ind på fingrene.


Det var et fantastisk afbræk fra hverdagen at komme i cirkus sammen med rigtig gode venner. Gør det gerne igen med eller uden børn.

1 kommentar:

  1. Rigtig godt indlæg og kan kun tilslutte mig alt det du skriver! Herlig og meget underholdende event med gode venner - det var en smadder god aften og selv tak! Vi gør det også gerne igen :-)

    SvarSlet