Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

mandag den 25. juni 2012

Næste syprojekt

Mit næste syprojekt er også blevet færdig. Har længe gerne ville sy nogle andre bukser til Tobias en de tullebukser som jeg efterhånden har syet mange af. Det skulle være nogle smækbukser sådan rigtig retro. Jeg har været på biblioteket og har lånt bogen Børnetøj du selv kan sy 0-4 år af Elsebeth Gynther. Den er helt fantastisk og har nærmest lyst til at sy det hele. Syntes dog at det er lidt svært at finde ud af størrelserne på mønsterarket men hvad jeg har prøvet mig frem.
Det var noget af en udfordring for jeg har aldrig prøvet at lave knaphuller selv. Skulle øve mig rigtig mange gange inden jeg turde sætte bukserne under maskinens nål. Skulle jo også lige finde ud af hvordan den der mega smarte knaphuls-trykfod virkede. Knapperne lavede jeg også selv, eller har selv betrukket dem med samme stof som der er lavet lomme af. 


Her blevet godt tilfreds med resultatet men men men Tobias sejler i bukserne. De er alt for lange i benene og for brede ved brystet. De passer fint i længden fra nakke til enden så er spændt på hvordan de næste bliver for prøver størrelsen mindre. Vil dog måle længden fra nakke til ende for at sikre mig at de ikke bliver for korte der. Har rigtig mange ideer til dem hvad lommer, lapper og detaljer angår. Har stadig men masse strygesof tilbage af det jeg købte af Laralil. Har kun brugt en lille smule til et andet projekt som meget snart kommer her på bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar