Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

søndag den 5. februar 2012

Fødselsdagsbrunch

Lørdag holdte vi fødselsdag for hele familien. De skulle da også være med til at fejre Lasse. De var inviteret til brunch. Alt var forberedt og planen var at vi skulle have en rigtig brunch med æg, bacon, små pølser, amerikaske pandekager, friskbagte boller, ost, pålæg kaffe, juice ja det hele. Dagen før får jeg endnu en af mine skøre ideer hvad man angår. Vi skulle da have sådan en lille starter. Kom i tanke om en lille ting som vi fik til min polterabend for nogle år siden. Det var noget youghurt med nødder og sirup. Jeg fik hentet noget græsk youghurt som blev rørt med noget vanilie. Der efter lavede jeg noget nøddeknas af valnødder, hasselnødder, mandler og rørsukker. Den græske youghurt blev hældt op i et cocktailglas sammen med lidt hakket nøddeknas. På toppen lagde jeg et par blåbær og hældte til slut en lille smule ahorn sirup på.


Det smagte helt fantastisk og alle var meget begejstret for det. De syntes at det var så lækkert. Det er helt sikkert ikke sidste gang at jeg skal lave dette til nogen. Har heldigvis noget nøddeknas tilbage som jeg kan gå og smovse i. Kan varmt anbefale denne lille starter hvis du skal have gæster til brunch.
Det var en meget hyggelig formiddag som sluttede af udenfor i den dejlige sne. Tobias skulle ud at prøve sin kælk på en lille bakke vi har 25 meter fra hvor vi bor. Men det kommer der mere om en anden dag.

2 kommentarer:

  1. det var helt vildt lækkert jeg har bestilt Lene til næste gand jeg skal lave brunch
    knus svigermor

    SvarSlet
  2. Sikken en dejlig blog du har med helt fantastiske billeder af din familie. Jeg er kommet til at låne dit Words og Wisdom, det passede helt perfekt til et projekt jeg har gang i (det er stadig lidt hemmeligt, men jeg vender tilbage når det er klar ;o)

    Glæder mig til at følge dig og din lille familie.

    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet