Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

mandag den 3. oktober 2011

A new beginning.

Lige om lidt banker hverdagen på døren. Min barsel sluttede i går og jeg er nu på ferie. Det er underligt at tænke på at jeg ikke har barsel mere. Et eller andet sted er det en lille boble som er brast for det betyder også at den symbiose jeg har gået i sammen med Tobias opløses. Inden længe er det for alvor for jeg skal begynde på arbejde 1. november.

Hverdagen har allerede banket på døren ind til børneværelset. En helt ny verden var bag døren. Et land som hedder dagpleje hvor Tobias ikke længere er kongen og den bestemmende men er blevet et blad på en firkløver. Den nye verden er et meget skræmmende sted og de andre børn er altså lidt farlige. Hvis bare man måtte have sin mor med som en anden tryghedsbamse man kunne søge støtte og bekræftelse hos. Den store skræmmende verden betyder også at man bliver træt og skal tidligere i seng om aftenen. Pyt i drømmeland er der jo ingen dagplejemor og farlige børn.

Det har langt fra været en drømmestart for Tobias, men vi håber at det bliver bedre. Han græder når dagplejemor Karen kører ved ham og bliver utrøstelig når mor går ud af døren. Han har været meget ked af det mens han er hos Karen og har 3 ud af 4 dage grædt når jeg har hentet ham. Havde aldrig drømt om at det skulle være så svært for ham at begynde i dagpleje. Han har aldrig reageret sådan før og det tager hårdt på mor. Gråden går lige i hjertet som en dolk og hver dag stikkes den en lille smule længere ind. Dagplejemor Karen er rigtig sød og gør meget ud af at fortælle at det er normalt at nogen børn reagerer sådan. Hun gør alt hvad der står i hendes magt for at Tobias skal føle sig tryg og glad.
Sådan så det ud den første dag. Humøret var højt og sommerfuglene i maven baskede. Tasken var pakket og klar lige fra morgenstunden. Det blev pjattet på den korte gåtur ned til dagplejemor Karen. Håber snart at dagen kommer hvor humøret fortsætter med at være højt efter jeg er gået ud af døren. Den dag vender sommerfuglene tilbage og vil baske endnu mere i forventningen om at hente en glad dreng.

2 kommentarer:

  1. Dejlige billeder af en stor dreng på vej ud i eventyret som hedder dagpleje. Jeg tror ikke der går lang tid før han glæder sig til at skulle i dagpleje. Knus mormor.

    SvarSlet
  2. årh lille Tobias :D Han bliver sikkert snart glad for det, men det er da drøn hårdt. Min datter græder også stadig i perioder, men jeg ved at hun er glad og fræk 5 min. efter jeg er kørt. Nogle gange hjælper det, når man selv arbejder i institution og ser det fra den anden side. Valdemar havde første dag i vuggestuen i dag (sammen med far), he he han skulle bare vide at mor arbejder i institutionen liiige ved siden af :D

    Men indtil videre gik det fint. Han er så fræk og eventyrlysten herhjemme, at han næsten bliver sparket i vuggestue, så han kan få nogle nye udfordringer....

    held og lykke med lille T!

    SvarSlet