Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

torsdag den 29. juli 2010

Nyt kapitel og nyt liv. Del 12

Oldefar får beskeden

15. Juni 2010
Nu var det blevet min morfars tur til at få at vide at han skulle være oldefar. Han bor på plejehjem efter et par blodpropper i hjernen. Jeg kommer desværre ikke derover så meget som jeg gerne ville, men det har nok noget at gøre med at skulle konfronteres med at han er ved at blive gammel. Det har jeg ikke lyst til for min dejlige morfar skal leve for evigt.
Jeg havde fået printet et billede ud fra nakkefoldscanningen og sat det i en fin hvid ramme og skrevet: "Tillykke du skal være oldefar." Jeg kørte ned for at købe blomster til ham for jeg ved at han elsker blomster og specielt frasier. Da jeg kommer derover finder jeg ham, sætter blomsterne i vand og sætter mig for at tale med ham. Vi taler lidt om løst og fast og jeg fortæller ham at jeg har en gave med til ham. Han lyser helt op. Jeg giver ham rammen som han bruger meget tid til at kigge på. Jeg spørger ham om han kan læse hvad der står. Det kan han godt. Spørger ham så om han ved hvad det betyder, hvortil han svarer at det betyder at ens datter skal have et barm :) Retter ham med at det betyder at ens barnebarn skal have et barn. Nårh ja det er rigtig siger han så. Jeg fortæller ham at det er mig og han bliver rigtig glad. Han vil meget gerne have at jeg sætter rammen på hans skænk så han kan vise pigerne på plejehjemmet at han skal være oldefar. Jeg ved bare at han kommer til at prale med det til alle han kan komme i nærheden af.
Elsker dig morfar.

1 kommentar:

  1. Härligt att få läsa om allt du går igenom och hur mycket glädje det finns hos dig nu. Det är en spännande tid du går igenom så ta vara på varje stund.
    Ses snart igen :)

    SvarSlet