Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

lørdag den 29. maj 2010

Nyt kapitel og nyt liv. Del 3

Farmor og Farfar.

Som traditionen tro skal vi i påsken til påskefrokost hos Lasses forældre. De kommende bedsteforældre. Vi ville ikke fortælle dem om graviditeten før jeg havde været til nakkefoldscanning og set at det var liv og at intet var galt med vores lille guldklump. Vi skulle jo så have et alibi for at jeg ikke kunne få en øl eller to til maden. Heldigvis har jeg et arbejde hvor vi har rådighedsvagter og kan blive kaldt ind hvis der er noget akut. Det var et perfekt alibi :)
Da vi kommer ud til Bente og Bjarne er alt som det plejer. Lasses mormor og lillebror Jesper er der. Jesper har også hans kæreste Maria men og hunden Trunte. Vi kommer ind og selvfølgelig glemmer jeg telefonen som jo er mit alibi for rådighedsvagten. Skynder mig at hente den og har den til at ligge tæt ved mig. Forklarer at jeg må undvære øllen idag fordi jeg har vagt. Jeg kunne jo blive kaldt ind og så kan jeg ikke lugte af alkohol. Min svigerfar er ikke helt tilfreds med beskeden for vi plejer jo at få en øl sammen. Men var sikker på at han ville forstå hvorfor når han fik nyheden. Vi har en rigtig hyggelig eftermiddag og de andre begynder at tage hjem. Af en eller anden grund bliver vi tilbage og hygger og snakker.

Midt i snakken begynder vi at snakke om vores ferie til Italien til sommer. Nu bliver jeg fristet. Jeg sms'er til Lasse om vi skal fortælle dem den gode nyhed selvom vi havde aftalt ikke at gøre det. Vi sms'er lidt frem og tilbage over bordet og bliver enige om at vi gør det og at det var Lasse som skulle gøre det. Lasse lægger ud med at sige: "Nu vi er ved at snakke om ferie så er der noget vi gerne vil spørge jer om." Der bliver helt stille i stuen. Lasse kigger på mig og jeg smiler bekræftende. Historien var nemlig aftalt på forhånd. "Vi vil gerne høre om der er plads til en mere på bagsædet af bilen?" Der bliver igen stille og Bjarne begynder at klø sig i håret og ved slet ikke hvad han skal sige. Efter lidt tid siger han: "Nej det syntes jeg altså er en meget dårlig ide." Bente ser også en smule skeptisk ud. Jeg udbryder med det samme at hvis ikke det er okay så skal jeg heller ikke med. Bente og Bjarne forstår slet ikke noget og ser helt underlig ud i ansigtet. Lasse fortæller dem at det er en lille person som ikke fylder særlig meget så plads bagi bilen er ikke noget problem. Der er stadig ingen reaktion fra Bente og Bjarne. Til sidst siger Lasse at grunden til at plads ikke bliver noget problem er fordi at personen som vi gerne vil have med ligger inden i min mave. Så falder 5 øren for Bente. Hun bliver så glad at hun giver sig til at græde. Bjarne er selvfølgelig også glad men hans største bekymring er nu hvem han så skal drikke øl med på ferien. Hi hi hvor er du sød Bjarne. Jeg får ham beroliget med at alkoholfri øl smager udemærket og at vi så tager nogen af dem med så vi kan sidde i forteltet og få en øl sammen når vi kommer hjem fra stranden. Bjarne bliver alligevel så befippet over nyheden at han rejser sig fra bordet og siger: "Jeg er nød til at have en øl at styrke mig på hvis det er meningen jeg skal til at være bedstefar." Da han kommer tilbage går han over til mig og skal lige mærke mig på maven. Det viser sig nemlig at han elsker gravide maver og han siger at jeg skal finde mig i at han mærker på min mave hele tiden og at han vil gøre det hver gang vi ses. Det er helt okay med mig.
Da det "værste" chok havde lagt sig var vi så nød til at fortælle dem at de skulle holde det som en hemmelighed til jeg havde været til scanning for først der skulle resten af familien have det at vide. Det var Bente ikke helt tilfreds med for hun var altså ikke sikker på at hun kunne tie stille så lang tid. Men de lovede selvfølgelig at holde vores hemmelighed. Jeg kunne se på Bente at hun var klar til at skulle ud og svinge dankortet men det fik hun også forbud med indtil at alle andre havde fået det at vide. Øv endnu en gang.

Fortsættelse følger med historien og at mormor og morfar får den gode nyhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar